A teljes 3 nap programjainak áttekintése ITT olvasható.
PROGRAM
Mike professzor a New Hampshire-i egyetemen, és egyben igazgatója az Outdoor Behavioral Healthcare Center-nek. Doktori címét tapasztalati tanulás téma körében szerezte Colorado/Boulder egyetemen, míg a posztdoktori munkáját pár- és a család terápia területén végezte.
Részt vesz az OBHRC (Outdoor Behavioral Healthcare Research Cooperative) és NATSAP (National Association of Therapeutic Schools and Programms) programjainak a szervezésében és az elnöke AEE által indított Reap (Research and Evaluation of Adventure Programming) programmnak.
Mike az egyik legtöbbet publikáló szakember és kutató a kaland terápia területén. Számos képzés, egyetemi oktatás tananyaga alapul az ő írásaira (könyvek, cikkek, kutatási és program riportok) az Egyesült Államokban és szerte a világon.
Mike is a Professor and the Director of the Outdoor Behavioral Healthcare Center at the University of New Hampshire. He received his PhD in Experiential Education from the University of Colorado/Boulder and his postdoctoral work in clinical marriage and family therapy.
He also directs the OBHRC and NATSAP Research initiatives and is the Chair of AEE’s REAP initiative.
One of the most published Adventure Therapy professional and researcher. Many AT training, University Courses and education program’s curriculum in US and all over the World based on his works (books, articles, research and program reports…).
Az Outward Bound Taiwan vezérigazgatója. A Team Adventure Corporation vezérigazgatójaként csapatépítő és vezetői tréningek szakértője. A GUNG HO TA Tanácsadói Cég haladó trénere.
A kínai Adventure Education Development Association ügyvezető igazgatója. Fontosabb mérföldkövek:
Tréning tapasztalat:
Több ezer tréning cégek, kormányzati szervek, non-profit szervezetek, iskolák részére az USA-ban, Hongkongban, Taiwanon, Kínában és Délkelet Ázsiában – a Philips, Acer, McDonalds stb. részére középvezetői tréning program; a mezőgazdasági tanács, erdészeti hivatal menedzsereinek tízezreit képezte.
Training Experience:
Thousands of training of corporation, government org, NPO, Schools among USA, HK, TW, China and SEAsia: Philips, Acer, McDonalds and so on. Mid-high mananger training program, council of Agriculture, forestry bureau, trained tens thousand of managers.
Katia Almedia élete küldetésének tekinti, hogy veszélyeztetett gyerekeket kössön össze nekik segíteni képes felnőttekkel.
1997 óta Katia számos innovatív programot hozott létre gyerekek és családok részére, emellett kiképezte és felügyelte a programban részt vevő szakembereket. A gyerekekkel és családokkal való munkája során mindig is előnyben részesítette a természet, valamint az outdoor, kaland és sportelemek használatát.
Portugáliában számos olyan fókusz-csoporttal működik együtt, melyek befolyással bírnak a gyerekeket és családokat illető törvényhozásra. Katia 2000-ben vette át a portugáliai Pressley Ridge kormányát, és azóta is ő tölti be a szervezet vezetői posztját. A csapatával az elmúlt 16 évben több mint 3500 gyermek életére volt hatással. 1998-99-ben egy Fulbright Ösztöndíj támogatásával az Egyesült Államokbeli Pressley Ridge-nél dolgozott. 2008-ban elnyerte a Pressley Ridge kitüntető Nicholas Hobbs díját. A Pressley Ridge-nél folytatott munkáján felül Katia trénerként dolgozik a Társdalami Vállalkozás Intézetének Üzelti Iskolájában, és tagja az igazgatótanácsnak az ESlider-ben (mely Portugália társadalmi vállalkozóinak vezető hálózata)
Katia ezen kívül tagja a GirlMove Alapítvány csapatának, mely kifejlesztett és megvalósított egy Vezetői és Társadalmi Vállalkozás Akadémiát fiatal nők számára Mozambikban.
Katia amellett, hogy klinikai szakpszichológus, rendelkezik egy MBA diplomával, és egy Sportpszichológia MA végzettséggel , valamint elvégzett egy “Pszicho-szociális intervenció gyerekekkel és családokkal” elnevezésű poszt-graduális képzést. A Harvard Kennedy School of Government and United Nations University for Peace iskola vezetőképzésén tanult, valamint végzettséget szerzett az INSEAD Social Entrepreneurship Programban is.
Katia Almeida mission in life is to connect vulnerable kids with significant adults by building relationships that really matter.
Since 1997 Katia has implemented many innovative programs for kids and families, trained and supervised staff in those programs. In her approach to kids and families she has always privileged the use of nature and adventure outdoor sports.
She is involved in several focus groups in Portugal that have influenced legislation and procedures concerning kids and families. Katia took the helm of Pressley Ridge Portugal in 2000 and has been leading the organization ever since. For the past 16 years with her team, they have impacted the lives of over 3,500 kids. In 1998-99 Katia won a Fulbright scholarship and worked at Pressley Ridge in the USA. In 2008 she received Pressley Ridge prestigious Nicholas Hobbs award. In addition to her work at Pressley Ridge, Katia is a trainer at the Social Business School of the Institute of Social Entrepreneurship and a Board Member of ESlider (Portuguese network of leading social entrepreneurs).
She is also part of the core GirlMove Foundation team that has developed and implemented the Leadership and Social Entrepreneurship Academy for Young Women in Mozambique.
Katia Almeida is a licensed clinical psychologist, has an MBA, a Master Degree in Sports Psychology, a Post-graduated course in psycho-social intervention with kids and families. She is specialized in leadership (Harvard Kennedy School of Government and United Nations University for Peace) and is certified by the INSEAD Social Entrepreneurship Programme.
A kalandterápia és a tapasztalati tanulás területén Juan Antonio “Tony” Dixon több mint tíz éve dolgozik különböző célcsoportokkal,
Az Új-Mexikó államban található Sante Fe Mountain Központ igazgatóhelyetteseként a feladatai közé tartozik a személyzet képzése, a kockázat menedzsment, a központ működtetése és változatos programok kialakítása. Tony jelenleg a VIII. Nemzetközi Kalandterápiás Konferencia támogatóbizottságának tagja – mely 2018. szeptemberében Austráliában kerül megrendezésre.
Juan Antonio “Tony” Dixon has worked in the field of Therapeutic Adventure and Experiential Education with youth in the juvenile justice system (probation and incarcerated youth), treatment, and shelters, and also with disadvantaged youngsters of Native People – for over ten years.
As the Associate Director of the Santa Fe Mountain Center in New Mexico USA, his role is overseeing staff training, risk management, operations and a wide verity programming for the center. Tony currently is on the committee that supports the 8th International Adventure Therapy Conference.
Stephan 1988 óta foglalkozik tapasztalati tanulás oktatással. A sok éven át szerzett gazdag tapasztalatok és akkreditált képesítések lehetővé tették, hogy mára profi kaland terapeutává válljon. A karrierjének egy rendkívül jelentős része a “My Big Adventure CIC” vállalkozás megalapítása és fenntartása. Ez a vállalkozás számos élmény-terápiás lehetőséget és képzést biztosít.
Stephan tiszteletbeli docens a Worcester Egyetemen, és vezetője Outdoor Learning intézménynek. Tudományos tanári diplomát szerzett , majd doktoriját állatok viselkedésével valamint szemiokémiával kapcsolatosan írta, és rendelkezik MBA fokozattal végrehajtó vezetés és management-ből.
Stephan egy jól képzett és akkreditált outdoor leader, coach, tanácsadó és tanácsadó szupervizor az Egyesült Királyságban.
Stephan has been providing experiential education since 1988 and on reflection he has had a very rich experience gaining experience, qualifications and accreditation over many years to become a professional adventure therapist.
A hugely significant part of his journey has been the challenge of creating and sustaining a social enterprise (My Big Adventure CIC) to deliver Adventure Therapy interventions and training.
He is a Honorary Senior Lecturer at the University of Worcester and a Leading Practitioner of the Institute for Outdoor Learning. He holds a teaching qualification in science, a doctorate in animal behaviour and semiochemistry, and a MBA in executive leadership and management. He is qualified and accredited in the UK as a counsellor and counselling supervisor and have a good collection of adventure leadership, coach and instructor qualifications.
Munkám, hivatásom fő célja, hogy elősegítsem a lelki fejlődést, eszközként használva a mozgás formáit, mint örömforrást. Számomra egy gyermek megszólítása a mozgás által olyan élmény, mely által összhangba kerülhetett önmagammal , és azzal , amit csinálok. A Zk Gyémánt munkatársaként célom elősegíteni, teret adni ahhoz, hogy a gyermekek a mozgáson keresztül önmagukról tapasztalatot szerezzenek, ezáltal tanulva a világot, és benne önmagukat. Jelenlegi munkahelyem a Zöld Kakas Líceum (2016-), mozgásfejlesztőként dolgozom.
Tanulmányok, tevékenységek:
Studies, activities:
A PTE BTK címzetes docense, közoktatási és felnőttképzési szakértő, művelődési és felnőttképzési menedzser, szabadidő-szervező.
A Kalandok és Álmok Szakmai Műhely pedagógus továbbképzési program alapítója és senior trénere.
A megerősítő tanulási közeg teremtése iránit kíváncsiságom és lelkesedésem azóta van meg, hogy elkezdtem dolgozni egy gyermekotthonban. Attól kezdve újra és újra tanulok, a tanulás, a dialógus, a játékosság és a kapcsolódás szerepéről. Arról, hogyan segíthetnek ezek az életünkben való navigálás során.
Tapasztalatok, szakmai múlt:
5 éven át dolgoztam egy gyermekotthonban gyermekfelügyelőként, szabadidőszervezőként. 4 hónapon át további tapasztalatot szereztem egy perui gyermekotthonban is. Mindkét helyen a tapasztalati tanulás változatos eszköztárával kísérletezve próbáltam hozzájárulni, hogy a fiatalok önállóan tudják alakítani sorsukat. Az ezt követő 5 évben az Élményakadémia és részben az Outward Bound Romania trénereként szereztem további tapasztalatot az élménypedagógia terén.
Tanulási utamon az élménypedagógiai képzéseken túl fontos mérföldkövek voltak a megoldásközpontú teamcoach és coach képzések, workshopok, a SALTO Training of Trainers trénerképzőjén való részvétel és a Tőlünk Nektek programsorozat szakmai kidolgozásában, megvalósításában és fejlesztésében való részvétel 2011 óta. (http://elmenyakademia.hu/tolunk-nektek/)
Az akkreditált pedagógus-továbbképzésein tanítóknak, tanároknak, óvodapedagógusoknak mutatja meg, hogy a játék és az élménypedagógia segítségével hogyan tudják elérni, hogy a diákjaik együttműködjenek, érdeklődjenek a tananyag iránt, tiszteljék egymást és a pedagógust, ne legyenek agresszívek, betartsák a szabályokat, de ugyanakkor kiálljanak magukért, adjanak teret a saját kreativitásuk kibontakozására. Továbbá arra törekszik, hogy megmutassa, hogyan lehet úgy iskolai vagy osztályrendezvényeket, vetélkedőket szervezni, hogy az a szervező pedagógusnak is pozitív élmény legyen.
A Játék nem játék! és A játék az osztályban című könyvek társszerzője.
A Játékra fel! online akkreditált pedagógus-továbbképzési program alapítója.
A Katalizátor Pedagógusképző Központ vezetőtrénere.
A Tanulási Zóna Kft. társtulajdonosa.
A folytatásért kattints a honlapcímekre:
www.tanulasizona.hu
www.pedagoguskepzo.hu
www.jatekrafel.hu
On my accredited teacher further education courses I show teachers, kindergarten teachers how they can achieve the following goals with the help of games and experiential education: make their students cooperate with them, raise their interest in the material, respect each other and the teacher, not be aggressive and obey the rules but at the same time stand up for themselves, give themselves space to realise their creative potential. I also strive to show how class events and competitions can be organized in a way that it is a positive experience for the organizer teachers also.
Co-author of the Game is no game! and the Games in the classroom books. Founder of the “Let’s play” online, accredited teacher further education program. Leading trainer of the “Katalizátor” Teacher Training Centre, co-owner of the Education Zone ltd.
To find out more information, click on the following links:
www.tanulasizona.hu
www.pedagoguskepzo.hu
www.jatekrafel.hu
Misty a Santa Fe Mountain Centerben dolgozik, elsősorban őslakos amerikaiakkal, bűncselekmények áldozataival, bűnelkövető fiatalokkal (előzetes, szabadlábon lévő, pártfogói vagy elterelési programban), és más sérülékeny csoportokkal. A gyógyításnak és növekedésnek azokat a formáit támogatja, melyek felfedeznek és kapcsolódnak mind a belső, mind a külső, természeti világgal.
Természetet nagyra értékelő jóga oktató és szikla-, hegymászó instruktor. Egyetemi tanulmányait az Amerikai Indián Művészet Intézetében folytatta, tézise az ember és a természet kapcsolatáról szólt.
Társaimmal 20 éve hoztuk létre az MH Líceum Alapítványt, amely működteti a Zöld Kakas Programot. Olyan fiatalokkal foglalkozunk, akik egyrészt kisodródnak a többségi iskolákból, másrészt különös képességekkel és tehetségekkel rendelkeznek – “zűrös helyzetű” fiatalokként azonosítjuk őket. Kutatjuk, hogy: kicsodák ők – eredményeinket iskola működtetésében hasznosítjuk. Kezdettől fogva meghatározó szereplője vagyok a Zöld Kakas Programnak.
Az utóbbi húsz évben érdeklődésem egyre inkább a “zűrös helyzetű” fiatalok és a számukra megfelelő környezet kialakítása és működtetése felé fordult. Másfél évtizede – munkatársaimmal együtt – komoly kutatásokat végzünk megtudni azt, hogy “kicsodák” ők. Azt már látjuk, hogy ők jelen vannak az Ösvény konferencia célcsoportjában is, a start-upok világában is, a zenei fesztiválokon is stb. Hatalmas energiák, drive-ok működnek bennük, különös érzékenységek, különös képességek birtokosai. Azt is tudjuk már, hogy a korábban ismertekhez képest újszerű szervezeti környezetben vannak otthon – ezt ethosz-orientált szervezetnek nevezzük, amit az ú.n. evolúciós szervezetelmélet kapcsol a korábban kialakult szervezet-féleségekhez.
Ennek a szakmai rendezvénynek mentén, lehetőséget biztosítunk minden érdeklődőnek, hogy saját élményt szerezzen a szakmai műhelyünk által kidolgozott mérési, feltárási eszközök használatáról, abból származó eredmények megismeréséről. Ehhez hozzáférnek a vasárnapi workshop leírásban szereplő linkeken keresztül.
Gyógypedagógus vagyok, szomatopedagógia és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon végeztem.
Dolgoztam már súlyosan és halmozottan sérült kamaszokkal, autista és mozgássérült gyerekekkel. Jelenleg értelmi akadályozott fiatalokkal foglalkozom, amit a világ legizgalmasabb munkájaként élek meg.
2010 óta vagyok aktív tagja a Verocs Mozgás – és Élményterápiás Szakosztálynak, ahol nagyon sok gyereknek és fiatalnak segíthettem és ahol minden barlangi foglalkozás kihívás és élmény. Rengeteg olyan dolgot tapasztaltam és tanultam, amit a mindennapi munkám során is rendszeresen alkalmazni tudok.
Az élménypedagógiával a színházon keresztül ismerkedtem meg résztvevőként és csoportvezetői asszisztensként (Földessy Margit Drámastúdió, The Oxford School of Drama). 2015-ben szervezeti kommunikációból diplomáztam a Budapesti Corvinus Egyetemen, további élménypedagógiai és outdoor továbbképzéseimet (Outward Bound Romania, Outward Bound Oman, Kétté Alapítvány, Boros András) gyakorlatba ültetve diplomázásomat követően szervezeti trénerként kezdtem el dolgozni többnyire együttműködés fejlesztés, konfliktusmenedzsment, ügyfélkezelés és kommunikáció területén. 2016 nyarán az American Councils Moldova felkérésére egy egy hónapos Leadership&Personal Development programot terveztem és facilitáltam fiatalok számára. 2016-tól az Outward Bound Romania trénerjelöltje, 2017-től pedig trénere vagyok.
A Verocs Barlangász Szakosztály vezetője vagyok. Több mint 10 éve a fogyatékkal élő, halmozottan sérült- gyermekek számára rendszeres barlangi élmény- és mozgásterápiát szervezünk a Pál-völgyi-barlangrendszerben.
A terápia célcsoportja mozgásszervi-, érzékszervi-, értelmi-. hallás- fogyatékos és autista gyermekek, akik között halmozott fogyatékosok is vannak.
A barlangi környezet olyan miliőt biztosít, amelyben élményeken, kalandokon keresztül „észrevétlenül” valósul meg a terápia. A gyermekekben nem is tudatosul, hogy korrekciós, fejlesztő foglalkozáson vannak, mégis jobb hatásfokkal működik a terápia, mint egy épített tornateremben.
Eredményeink, nyugodtan mondhatjuk, szemmel láthatóak. A gyermekek fejlődése az idők során jól megfigyelhető. Szemünk előtt ügyesednek a gyerekek, mozgásuk, térérzékelésük biztosabbá válik. A túravezető választhat egyre újabb, komolyabb kihívást jelentő barlangszakaszokba. egyre magabiztosabbak az elején megszólalni sem merő, negyed óránként pihenni kényszerülő kis lurkók.
Eredményeink bemutatására meghívtak 2015-ben az olasz Barlangász Szövetség Konferenciájára, a Mozgássérült szekcióba előadni.
Tánc és Koreográfia BFA végzettséggel rendelkezik, valamint képzett pilates- és gyrotonic oktató. 15 éven keresztül volt professzionális táncos, valamint táncot tanított gyerekeknek és felnőtteknek is. 2014-ben Olaszországba költözött, és elkezdett a Drama Teatro-val dolgozni és létrehozni a „Mov’in English” projektet. Számos workshopot tartott Modena állami iskoláiban és magán iskola-előkészítőkben tanároknak és gyerekeknek egyaránt.
A „Mov’in English” („Mozgó Angol”) a játékon keresztül való angoltanulás módszere. Célja az ösztönző környezet megteremtése a térbeli tudatosságon, a képzeleten, a test megértésén, történetmesélésen, fizikai tárgyakon, páros gyakorlatokon és mozdulatokon keresztül. Ily módon tapasztalatok által válik lehetővé a nyelvtanulás a memorizálás helyett. Ennél a módszernél a tanulás a testben kezdődik – a tanulás központjában. Ismétléseket használnak, hogy a tanuló különböző szituációkban tapasztalhassa meg a nyelvet. Minden tapasztalás egyedi és személyes, lehetővé téve a minél inkább széleskörű és tiszta megértését a nyelvhasználatnak.
18 évesen kezdtem el a zsonglőrködést, majd a Sziget Fesztiválon dolgoztam 1994-től 2003-ig szervezőként. Kereskedelmi végzettséget szereztem, majd 2000-ben megalapítottuk a Magyar Zsonglőr Egyesületet. 2003 óta dolgozunk a szociális cirkusz területén. Előadásokat szervezünk, ösztöndíjakat segítünk megpályázni hátrányos helyzetű és érdeklődő fiataloknak. A Cirque du Soleil képzésein folyamatosan fejlesztjük magunkat a szociális cirkusz területén.
A Magyar Zsonglőr Egyesülettel 2003 óta vezetünk szociális cirkuszi csoportokat. Munkacsoportunk tagjai jelenleg rendszeres foglalkozásokat tartanak a borsodi Dr. Ámbédkar Iskolában, a Heim Pál Gyermekkórház pszichológiai osztályán és a pesterzsébeti Pince Klubban. Utóbbi elnyerte az Új Európa Alapítvány MOL Gyermekgyógyító programjának támogatását. 2016-ban megnyílt az Inspirál Cirkuszközpont, amelyben rendszeres gyerek és felnőtt zsonglőrórákat, ingyenes nyílt napokat tartunk. Célunk azonban nem profi artisták képzése, hanem a cirkuszi műfajok elsajátítása során a személyes és közösségi készségek fejlesztése. Labdákat dobálni tanítunk, de céljaink a tanulási készségek fejlesztésétől a társadalmi befogadás elősegítéséig terjednek. A zsonglőrködés bizonyítottan fejleszti a mozgáskoordinációt, a bal és jobb agyfélteke közötti információáramlást, segít a diszlexia, diszgráfia leküzdésében, ezen kívül segíti az együttműködést, csapatépítésként is funkcionál.
Weblapok:
https://acirkuszmindenkie.wordpress.com/a-szocialis-cirkusz/
http://zsonglor.hu/
With the Hungarian Juggling Association we run social circus workshops since 2003. The members of our working group hold social circus workshops regularly at the Dr. Ámbédkar School, the Heim Pál Children’s Hospital’s psicological department and the Pince Klub of Pesterzsébet which won the support of the New Europe Foundation’s MOL Child Healing Programme. In 2016 we opened the INspiral Circus centrum where there are children and adult juggling classes and free open days. Our goal is not to train professional acrobats but the development of personal and social skills while practising circus. We teach how to juggle but our aims are various from the development of learning skills to promoting social inclusion. Juggling proved to develop body coordination, the information exchange between the two celebral hemispheres, it helps to fight the dyslexia, dysgraphia, it increases cooperational skills and it’s a good way to team building as well.
Web pages:
https://acirkuszmindenkie.wordpress.com/a-szocialis-cirkusz/
http://zsonglor.hu/
5 évvel ezelőtt részt vettem egy outdoor tapasztalati tanulásról szóló programon, ami új dimenziókat nyitott meg a számomra és azóta beleástam magam ebbe a témába. Abban a szerencsében volt részem, hogy számos európai és ázsiai országban járhattam, különböző perspektívákat tanulhattam meg az outdoor tréningek módszereiről. Ázsiában szerzett tapasztalataim triggerként is szolgáltak a jobb környezettudatosság kialakításához.
Jelenleg outdoor trénerként dolgozom, aki több időt tölt egy sátorban, mint a saját ágyában. Az elmúlt években számos outdoor programot vezettem több száz, eltérő korú, hátterű és nemzetiségű résztvevőnek. Számos európai és ázsiai Outward Bound szervezetnek dolgozok, mint oktató és mint projekt koordinátor. Jelenleg Hong Kongban élek, ahol egy nagy multikulturális környezetben dolgozom, elsősorban tengeri kajakozást és expedíciókat vezetek, valamint az új oktatók mentorálásával és jelenlegi programok környezetvédelmi fókuszának a kialakításával foglalkozom. Mint „Leave no trace” (“Ne hagyj nyomot”) mester oktatónak az a küldetésem, hogy természet iránti, felelősségteljes alkalmazásokat tanítsak.
Az ELTE tanácsadó szakpszichológus képzés végzős hallgatója vagyok. Pszichológus pályámat egy második esély középiskola “más utakon járó” kamaszaival indítottam el. Ekkor, 2013-ban kezdtem élménypedagógiában képződni, a Vadaskert képzésein és egy Élményakadémia által szervezett nemzetközi tréningen vettem részt. Tudásom jelenleg a BIOM csapat Magamvadon projektjében (https://www.facebook.com/BIOM-Magamvadon-922014331248747/) és munkám mindennapos színterein (általános iskolásoktól egyetemistákig) egyaránt hasznosítom. Szemléletemet az integratív hipnoterápia, a KIP és a kognitív terápia iránti érdeklődés is meghatározza.
Pszichológusi pályafutásom során általános iskolásokon át egyetemistákig foglalkoztam különböző korú, hátterű gyerekekkel, fiatalokkal. Tanulmányaim során arra törekedtem, hogy képes legyek biztonságos keretek között változást elősegítő élményeket adni másoknak, így jutottam el az élménypedagógiához és építettem be szakmai szemléletembe és eszköztáramba. A BIOM társalapítójaként az a célom, hogy minél több fiatalhoz eljusson a Magamvadon.
Több, mint 40 év tapasztalat a szociális munka/tapasztalati tanulás/vadonterápia területén.
Szakmai képesítések:
Egyéb végzettségek/díjak:
Additional Ancillary Personal Development:
2006 óta tagja és 2010 óta elnöke vagyok az Association IOA® – Outdoorprojekte für Bildungsinstitutionen-nek. Független tréner és konzultáns a szociális és gazdasági szektorban. Projektmenedzsment az outdoor tapasztalati oktatás, szociális terápia és gyógyszeres terápia terén. Tréningek és workshopok tartása különböző témákban és intézményeknél.
Honlap: www.bildung-ioa.at
Szakmai háttér:
Tapasztalatok:
Honlap: www.hemmelmayr.at
Experiences:
Homepage: www.hemmelmayr.at
Nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező kreatív, elszánt szakértő vagyok számos területen. A legfőbb szakterületeim a tanulás, fejlődés és képzés. Büszke vagyok magamra, hogy jó eredményeket értem el az érdekelt felek szükségleteinek gyors analízise és arra adott megfelelő válasz területén. Természetes tehetségem a komplex szervezési tervek implementálása időkorlátozás alatt, szenvedélyem pedig önmagam és csoportom fejlesztése. Jelenleg saját vállalkozásomat fejlesztem, ami személyre szabott személyes készségfejlesztési programokra specializálódott, amik tapasztalati tanulási alapelvekre épülnek.
Az általam létrehozott Élményzóna projekt alapfilozófiája, hogy szándékoltan szokatlan helyzetbe hozzuk a résztvevőt, ezáltal kimozdítjuk a komfortzónából, hogy egyre magasabb kihívást jelentő feladatokon keresztül megismerje saját és társai határait. Mi olyan fejlesztő tréningeket, kalandos programokat, vetélkedőket és akkreditált tréninget szervezünk, melyek pontosan azokat a kompetenciákat fejlesztik, melyeket könyvekből, illetve a monitor előtt ülve nem lehet elsajátítani, mégis elengedhetetlenek a hétköznapi működésünkhöz. Ebben remek segítség az Élménypedagógia!
Szakmai háttér:
Tapasztalat hátrányos helyzetű gyermekeknél:
Tapasztalat az egyetemi képzésben: 2006 óta folyamatosan
Tapasztalat pedagógus továbbképzésben: 2013 óta folyamatosan.
Pszichológus, alkotó, képzőművészet-terapeuta.
Alkotói és művészetterapeutai hitvallása: Az alkotás olyan, mint a létezés. Egy végtelen körforgás, melynek a születés mellett része az elmúlás – amit aztán újabb születések követhetnek. Az alkotás számomra tapasztalás és tanulás is. Miközben egy alkotást készítek, nem csak rajzolok, festek, textil-elemeket illesztek össze, agyagot vagy tésztát gyúrok. A folyamatban problémákat oldok meg, küzdök az elemekkel (az anyaggal), döntéseket hozok, hibázok, majd korrigálok. Mert itt, az alkotásban / a terápiában komolyabb következmények nélkül megtehetem. És az eredmény kézzel fogható. Látható, tapintható, megőrizhető, később is elővehető.
Az Outward Bound Romania szervezet alapítótagjaként 1992-ben német-francia szakos tanárként kezdtem foglalkozni outdoor élménypedagógiával, és 1997 óta főállásban a szervezet ügyvezető igazgatójaként tevékenykedem, valamint outdoor trénerként is évente közel két hónapnyi időt töltök képzésekkel. Képzőként főleg külső és belső trénerképzésekkel, vezetői készségek fejlesztésével, vállalati csapatépítő programokkal foglalkozom. A nemzetközi Outward Bound hálózatban az Outward Bound International megbízásából programellenőrző tevékenységet folytatok, mely során évente két-három másik OB szervezet tevékenységét kell teljeskörű vizsgálatnak alávetni (biztonság, minőség, menedzsment, stb.) és erről jelentést, illetve visszajelzést írni. Két éve tagja vagyok az Outward Bound International operációs bizottságának, melynek feladata a nemzetközi OB vezetősége döntéseinek, valamint a kétévente megrendezésre kerülő OB világkonferenciák előkészítése.
Az Outward Bound programok egyik fő eleme az expedíció. A több mint két évtizedes képzési tapasztalatom során rengeteg expedíción vettem részt, illetve nagyon sokat képzőként vezettem, és azt tapasztalatot szűrtem le, hogy ez az egyik leghatásosabb élménypedagógia eszköz, amely fokozottan hozzájárul a személyiség változásához, fejlődéséhez.
Mesterszakos végzettség speciális és drámapedagógia terén, valamint drámapedagógiai lektorként is dolgozik gyerekekkel, fiatalokkal és felnőttekkel.
Gyermek- és ifjúsági pszichoterapeuta (2016-tól)
A természet szerelmese vagyok. Ebben nagy része van anank, hogy megtanultam gyógyítóként nézni a természetre. Drámapedagógiai munkámat változatos kliensi körben végzem: függőség, drogok, diszfunkcionális család.
14 éve dolgozom alapítványi iskolában a közoktatás peremén lévő kisiskolásokkal és tinédzserekkel, két éve művészeti szakgimnáziumban is. A jóga eszköz számomra, mellyel elcsendesedni, önmagukra figyelni, koncentrálni segítek a diákjaimnak. Először bejönnek nyújtani, mert jól esik. Aztán rákapnak az ízére, ki a testtudat, testélmény mentén, ki a relaxáció megnyugtató, pihentető hatása miatt. “Végre nem kattogok.” “Jé, már elérem a bokám.” Mindegyikük mást fedez fel, s én is mindegyikükkel a jóga útján.
Lassan 15 éve tudatosan foglalkozom gyermekvédelemmel, a kamaszok fejlesztését szolgáló élménypedagógiával, érzelmi neveléssel, közösségi konfliktuskezeléssel és tapasztalati tanulással. Rendszeresen tartok önismereti tréninget, szakkört kamaszoknak. Mindig fontosnak tartottam, hogy alkotó, kreatív közösségi terepet hozzak létre, ahol a magatartás problémákkal és a tanulási nehézségekkel küzdő diákoktól kezdve a kimagaslóan tehetséges fiatalokig bezárólag együtt tudjanak egy közös cél érdekében dolgozni. Mottóm Antoine de Saint-Exupéry híres mondása, miszerint „Egyetlen valódi luxus adatik meg életünkben, a boldog emberi kapcsolatok.”
Web:
www.findyourway.hu
www.szeretvenevelek.blogspot.com
https://www.facebook.com/MozaikCsoport/
https://www.facebook.com/helping.hands.projekt/
Katona Réka neveléstudományi kutató, független tréner, szakterülete a szexuális nevelés. Az Ars Erotica munkatársaként dolgozik, mely alapítvány hazánkban egyedülálló szexuális nevelési programokat kínál (iskolai szexuális nevelés, tanárképzés, érzékeny csoportokkal való közös munka). Ezen a területen egy közösségi színházi forma, az úgynevezett fórumszínház eszköztárát is használja, mely kiválóan alkalmazható munkamódszer a fiatalokkal való munkában. Az ELTE Pedagógia Pszichológia Karán doktorál, friss nemzetközi szexualitással kapcsolatos tréning-, konferenciaélményeit is beleszövi majd szakembereknek szóló workshopjába
Képzések, tanulmányok:
2017. Fórumszínházi kvalitatív kutatás, Q21, Bécs
2015. Pestalozzi Programme Sexual Education Training, Oslo
2015. Rainbow of Desire Method, La Xixa Theatre, Barcelona
2013. BODY, Culture, Body, Gender in Adult Trainings, Budapest
2010. ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Neveléselmélet Program, Budapest
Soon in English
Öt évig vezettem professzionális szinten tapasztalati tanulási technikákra alapozott workshopokat és korábban is a tanulmányaim során. Jelenleg együtt dolgozom a Pracownia Nauki i Przygody-val outdoor és alacsony kötél tréner. Egy Teamformacja elnevezésű céget is vezetek, ahol csoportoknak szervezünk fejlesztő és/vagy szórakoztató programokat. Különösen érdekel a team building és a csoportok hatékonysága, amibe a „puha” készségek nagy választéka tartozik úgy mint kommunikáció, vezetői készségek, konfliktusmegoldás, együttműködés. Rengeteg különböző csoporttal dolgoztam már: diákok, civil szervezetek, tinédzserek, vállalati dolgozók, állami szervezetek, irodai alkalmazottak. Mindig olyan módszereket alkalmazok workshopjaim során, amik aktiválják a résztvevőket, reflektálásra, gondolkozásra, megfigyelésre készteti őket. Trénerként a legjobban azokat a pillanatokat élvezem, amikor a résztvevők egyszerre érzik jól magukat és tanulnak új készségeket vagy új viselkedésmódokkal kísérleteznek.
Ifjúsági- és gyermekpszichiáter, pszichoterapeuta, a Thalassa Ház Pszichiátriai és Pszichoterápiás Rehabilitációs Intézet munkatársa.Tíz éven át dolgozott a Vadaskert Kórházban, pszichoterapeuta szakképzettséget szerzett. 2010-ben egyik alapítója és közel 3 éven át vezető szakorvosa a Vadaskert Élményterápiás Részlegnek. 2012-2015 között családok számára is szervez élményterápiás hétvégéket. 2011 óta több modulból álló élménypedagógiai-élményterápiás képzést tart évente több alkalommal. 2014 eleje óta a Thalassa Ház Pszichiátriai és Pszichoterápiás Rehabilitációs Intézet munkatársa, amelynek keretein belül főleg súlyos személyiség patológia, pszichotikus zavar miatt kezelt páciensekkel dolgozik, elsősorban pszichoanalitikus szemléletben.
1956-ban születtem Budapesten.
Fontosabb iskoláim és képzettségeim:
A jógával való munkában a következő területeken szereztem tapasztalatokat, melyeket folyamatos kísérletezéssel igyekszem gazdagítani: jóga instruktor
képzés pedagógusoknak (MOJU) jóga instruktor képzés leendő tanítóknak és óvónőknek (ELTE,TÓK) jóga középiskolásoknak testnevelés órák keretében,
valamint egyéni és kiscsoportos foglalkozások a diákok mentális és egészségügyi problémáinak kezelésére (Zöld Kakas Líceum) jóga általános iskolás és óvodás
gyerekeknek egyéni és csoportos tehetséggondozó foglalkozások keretében (Zöld Kakas Líceum és Tehetség Műhely) jóga általános iskolás és óvodás gyerekeknek
középiskolás diákok segítségének bevonásával (Zöld Kakas Líceum és Tehetség Műhely) blogom: kerenyimari.wordpress.com
Mesterdiploma címe: Az Integratív-Outdoor-Tevékenységeken alapuló akció-orientált módszerek alkalmazhatósága a rendszerszemléletű családterápia és coaching során két gyerekeknek és fiataloknak szóló csoportprogram példáján keresztül (2013)
Szociálpedagógusként végeztem 2005-ben és pszichiátriai betegekkel és nehezen kezelhető fiatalokkal dolgozva hamar ráébredtem, hogy a tanulmányaim csak részben ruháztak fel azokkal az eszközökkel, amikkel hatékonyan lehet támogatóan jelen lenni egyéni és csoportos fejlődési folyamatokban.
Lenyűgöz az a kreativitás, amivel az egyes módszereket (tapasztalati tanulás, coaching, EMK, outdoor tevékenységek, művészet, zene) ötvözik az egyesületünkben dolgozó trénerek. A csatlakozásom óta tanulok tőlük, másoktól, a csoportoktól és közösségektől, akikkel dolgozunk.
Élményakadémiánál a munka számomra egyszerre kaland, világjárás és rengeteg tapasztalás. Hiszen ebben hiszünk – nem tanítunk, hanem olyan helyzeteket teremtünk, amiben az egyén, beleértve a trénert is, folyamatosan fejlődik. Az élménypedagógiára, mint módszerre néhány év szakmai munka és keresgélés után találtam rá, majd az Élményakadémiára 2010-ben. Tizenegynéhány év szociális területen szerzett gyakorlatot, némi coaching tapasztalatot és outdoor eszközöket, tevékenységeket teszek hozzá az egyesület programjaihoz.
A memofaktúra nevű fiatal vállalkozás egyik vezető trénereként (Pólya Bella mellett) kamaszoknak tartok élménypedagógia alapú osztálykirándulásokat, valamint az 5. kerületi Belvárosi Közösségi Tér SuliÉlmény projektjének keretében kiskamaszoknak tartok tapasztalati tanulás alapú osztályközösség fejlesztő programot egész tanéven keresztül. A mindennapjaimban az Óbudai Meseerdő Óvodában dolgozom óvodapszichológusként.
Pszichológusként és pszichológia szakos tanárként végeztem a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2011-ben. Jelenleg az ELTE tanácsadó szakpszichológus szakirányú továbbképzésére járok.
Igazgató-helyettesként dolgozom egy budapesti 600 fős iskolában. Emellett 15 éve trénerkedem pedagógus továbbképzésekben, s lassan 10 éve tartok élménypedagógiával kapcsolatos képzéseket, foglalkozásokat pedagógusoknak a Kalandok és Álmok Szakmai Műhellyel. Célom, hogy minél több helyen, minél több formában jelenjen meg az élménypedagógia, mint tanulást segítő technika, módszer, eszköz.
Hivatásos katona és outdoor tréner vagyok. A katonaság mutatta meg a mozgás ember- és csapatformáló erejét és lehetőségeit. A testtudatosság és a szellemi tartalom csak 2006-ban jött a képbe, amikor elkezdtem a japán kardrántás művészetével foglalkozni. A tréneri munka irányába egy az ösztöneink által vezérelt, újra a gyermekkor önfeledtségét, szabadságát és játékosságát idéző erdőben töltött nap terelt. Hiszem, hogy a természetben eltöltött idő segít önmagam megtalálásában is. Amikor kint vagyok, akkor vagyok igazán bent.
Jelenleg a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Karán IV. éves Pszichológia mesterszak (MA) nappali tagozaton hallgató vagyok.
Gyakorlati tapasztalataim:
Gyakran előfordul, hogy egy elakadásnál a korábban jól bevált lépések, döntések már nem működnek, elakadunk, változásra van szükség. Ahhoz, hogy változzunk,úgy gondolom az élménypedagógia egy nagyszerű módszer. Minden találkozás újabb inspiráció a számomra, ahol a csoport és egyén is meggyőződik arról, hogy az élményeken keresztül tudunk igazán kapcsolódni, erősödni és fejlődni.
Szakmai háttér: Jelenleg tanácsadó szakpszichológusi képzésen fejlesztem készségeimet és tudásomat. Egyéni serdülő- és felnőtt pszichológiai tanácsadással és közösségfejlesztéssel foglalkozom az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán. Emellett pár- és családterápiát tanulok és gyakorlok szakmai felügyelet mellett. Az élményterápiával és az élménypedagógiával 2013 óta vagyok egyre szorosabb kapcsolatban. Elsőként a Vadaskert Alapítvány élményterápiás képzését, majd a Pressley Ridge Magyarország Alapítvány élménypedagógia képzését és a Reclaiming Youth International Response Ability Pathways tréningjét végeztem el, amelyek felkészítettek a fiatalokkal való csoportos tapasztalati tanulási folyamatok vezetésére.
Vezetésszervezést és szervezetfejlesztést tanult a Budapesti Corvinus Egyetemen, több mint 5 éve foglalkozik szervezetek, vezetői csoportok és egyének professzionális fejlesztésével.
Szenvedélyesen elkötelezett megoldásközpontú coach, szabadúszó szervezetfejlesztő konzulens, aki az utóbbi években coachok és trénerek képzésével foglalkozik Magyarországon és külföldön. Közreműködött több startup cég létrehozásában, a KAPTÁR közösségi iroda egyik megalkotója és tulajdonosa.
Emberekkel való foglalkozás a szenvedélyem és egyben inspirációs forrás. Hiszek a természet tanító erejében és a cselekvés általi tanulásban. Ez az oka, hogy outdoor tapasztalati tréner lettem.
Számos európai és ázsiai Outward Bound iskolában dolgoztam, különböző pozíciókban (edző, értékesítő, oktató, kötélpálya menedzser, projekt manager).
Végzettségek:
Tudományos doktori fokozattal rendelkezem a fejlődéspszichológia területén. Az erőforrás-alapú és párbeszédes családterápia területén szintén speciális fokozattal rendelkezem. Videotréning (VIG – Video Interaction Guidance) szupervízor és oktató vagyok. A kalandok terén képesített kajakoktató és alapfokú sziklamászó oktató vagyok. Emellett a szociális, oktatási és egészségügyi ágazat szakemberei számára szupervíziós csoportokat vezetek 20 éve, intenzíven az utóbbi 6 évben. A századfordulón részt vettem egy kutatási programban, mely a 13-15 éves korosztály motivációs irányultságát vizsgálta.
1989 óta végzek klinikai munkát családokkal, az utóbbi 15 évben kiemelten a súlyos hátrányt okozó tünetekkel jellemezhető neuropszichiátriai szindrómákkal foglalkozom. Mindez 1990 óta magában foglalt gyermekekkel és fiatalokkal, 2002 óta az egész családdal folytatott kalandalapú projekteket.
Tanárnak tanultam és az iskolát messze kerülöm. A hatalmi rendszerek, az elnyomás és visszaélés minden formája riaszt. A tudatos mozgás, a testhez való visszatérés 20 éve a gyógyszerem. Akkor kezdtem japán kardvívást tanulni. Terápiás utakkal 2000 óta foglalkozom, 10 év aktív terápiás tanítás és gyakorlás után fordultam a tánc felé. Jelenleg egy irányzat köti le a figyelmemet, a közösségi gyógyítás hagyományos útjait és a modern lélektani ismereteket ötvöző Movement Medicine, a tudatos extázis útja.
2004 és 2011 között vezettem aktívan shiatsu-terápiás műhelyeket, oktattam csoportban, illetve adtam egyéni terápiás kezeléseket. Mellette párhuzamosan dolgoztam az irodalmi PhD megszerzésén. 2011 óta test-pszichoterápiás sajátélmény gyűjtés és a táncterápiás tanulmányaim kötnek le. Amikor nem táncolok, akkor kiscsoportos vállalati tréningeken dolgozom kísérő trénerként.
Péter 1999 óta foglalkozik gyakorlati elsősegély és újraélesztés oktatással. 2005 óta a Magyar Resuscitatios (újraélesztési) Társaság és az European Resuscitation Council nemzetközi instruktora. 2008 óta ITLS (International Trauma Life Support), 2010 óta PTLS (Pediatric Trauma L.S), 2014 óta EPLS (European Pediatric L.S.) instructor is, illetve 2012 óta ITLS course director. 2010 óta a Magyar Barlangi Mentőszolgálat állandó tagja. Rendszeresen oktat orvosokat, mentődolgozókat, ápolókat, illetve laikus felnőtteket és 10-18 éves fiatalokat is. Számos alkalommal tartott képzést a TÜV Rheinhard, az ALDI vagy akár outdoor tréningek szervezésével foglalkozó cégek számára. A sürgősségi beteg- és sérült-ellátásban 2005 óta dolgozik. Jelenleg főállása és családja (3 gyermek) mellett az Országos Mentőszolgálatnál, illetve a Magyar Légimentő Nonprofit Kft-nél kivonuló mentőorvosként teljesít szolgálatot. Kisgyermek kora óta rendszeresen túrázik, tizenévesen kezdett outdoor sportokat űzni, hegyet és sziklát mászni, barlangászni. A természeti sportok szeretetét és természet iránti alázatát nagy örömmel igyekszik átadni gyermekeinek, barátainak, tanítványainak – mind szabadidejében, mind táborok vagy az orvoslás gyakorlása közben. Vallja, hogy a tanítás szeretete a tudás örökkévalósága.
Gyermekkora óta gyalogtúrázik, közel 20 éve a Magyar Természetjáró Szövetség gyalogos túravezetője, útjelző vezetője és oktatója. A Viator Egyesület elnöke, zarándokvezető képzések előadója. Csendtúrák, a Pálos70 és más innovatív szakrális-spirituális túrák megálmodója és megvalósítója. Alapszakmája informatikus (PhD), jelenleg levelező tagozatos teológus hallgató.
Munkámat akkor érzem sikeresnek, ha olyan programot, tréninget, képzést tudok tartani, amiben magam is szívesen részt vennék, és a résztvevők is úgy érzik, hogy megérte, s szeretnének még ilyen élményben részesülni.
Az élmény mellett a másik kulcs a fejlődés. Ha a csoport tagjai a végén érzik, tudják, tapasztalják, hogy többet tudnak, jobban tudnak, hatékonyabbak és eredményesebbek, én akkor vagyok elégedett.
A harmadik kulcs pedig a személyre / csoportra szabottság. Nagyon odafigyelek arra, hogy annak az embernek, annak a csoportnak, akivel dolgozom, mire, hogyan van szüksége. És ehhez igazítom a tervet és a megvalósítást is.
Aleš abban próbál segíteni önmagának és másoknak, hogy minél inkább teljes szívükből és lendületesen éljenek. A fókusza az élettel való elégedettségen és a való világban való gondolkodáson és döntéshozatalon van. Aleš szeret írni, olvasni, a zenét, a természeti elemeket (víz, szél, föld), táncolni, énekelni, hangszeren játszani. Aleš segéd professzorként dolgozik a Palacky Egyetemen és pszichológusi praxist vezet, ahol a “walk-and-talk” (“sétálj- és-beszélgess”) módszert alkalmazza.
Néhány kulcsfogalom:
Bővebb információk: www.jakobyzit.cz vagy www.neusar.cz
More information: www.jakobyzit.cz or www.neusar.cz
Pappné Németh Tünde vagyok – eredeti végzettségem tanítónő. 17 éve vagyok a Mecsekerdő Zrt. Kikerics Erdészeti Erdei Iskolájának vezetője, és erdőpedagógusa. Erdei óvodai és erdei iskolai foglalkozásainkon lehetőséget nyújtunk a gyerekeknek, hogy saját tapasztalatokat szerezve és arra építve a természetben tanuljanak a természetről.
Pedagógus végzettségemet a Kaposvári Egyetemen szereztem. 2000 januárjától kerültem a Mecsekerdő Zrt.-hez főállásban egy felújított erdei iskola 1 db alkalmazottjaként. Pályázatok segítségével az egy db. épületet szállásokkal sikerült kibővíteni, és folyamatosan a módszertani terepi programok kidolgozásával, és gyakorlatban történő átültetésével kiérdemelni a Környezetvédelmi és -Természetvédelmi Oktatóközpontok Országos Szövetsége általi minősítést, és az Országos Erdészeti Egyesület által kiírt minősítést, és ezek mellett a Dél-Dunántúli Ökológiai Klaszter minősítését. 2005-ben az Országos Erdészeti Egyesület által Mecseki erdőkért díjban részesültem. Éves szinten szaktáborok, jeles napok kidolgozását, és levezénylését végzem az erdei iskolai programok mellett.
Jelenleg a kisfiammal vagyok otthon, és igazi felfedezőtúra vele minden nap. Emellett pedig a Memofaktúra egyik vezető trénereként elsősorban a vállalkozás háttérfeladatait látom el. Korábban pedig iskolapszichológusként és intézménypszichológusi koordinátorként dolgoztam a III. kerületben.
Pszichológusi és pedagógusi diplomámat a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szereztem. Ezután az ELTE szakirányú képzésén lettem krízistanácsadó szakpszichológus 2013-ban. A munkás éveimben sokfelé sodort az élet (szervezetfejlesztés, családterápia, fesztiválpszichológus, krízis- és katasztrófahelyzetben lévők segítése), de az intézménypszichológia, a fiatalokkal, csoportokkal folytatott munka mindig is állandó és fontos része volt a hétköznapjaimnak.
Kovács Katával az egyetem óta ismerjük egymást és szerettünk volna valamit közösen létrehozni. Ebből lett a “Több, mint kirándulás!” program, amely egy átdolgozás után 2016 óta Memofaktúra névre hallgató egyre növekvő, alakuló vállalkozás.
Weboldal: memofaktura.hu
A Magyar Tapasztalati Tanulás Alapítvány (kéTTé) elnöke, egyik szakmai vezetője.
Már több mint 20 éve elkötelezett szakmai munkát végez a gyermek és családvédelem és a koragyerekkori fejlődés szakterületeinek különböző szintjein és formáiban ( alapellátásban, szakellátásban, hazai és nemzetközi képzésekben és kutatómunkában egyaránt; állami, civil és forprofit szférához is kapcsolódva.) Fontos tudást és gyakorlatot szerzett a videotréning alkalmazásában és képzésében, pszichodrámában, kapcsolati mediációban, élmény-TT módszertanában (Outward Bound), Vadon és Kalandterápiában, pár-és családterápiában. További pszichológiai képzések után ma, szabadúszóként, tevékenységei meglehetősen szerteágazóak: elsősorban szakértői, oktatói és terápiás tevékenységeket végez, másodsorban tanácsadói, képzés -, és szervezetfejlesztői, szupervíziós, és non-profit management területeken nyújt támogatást. Jelenleg pszichológia Phd disszertációján dolgozik, melynek témája szorosan kapcsolódik állami gondozott fiatalokat célzó vadon-, és kalandterápia hatásvizsgálatához.
Három gyermeket nevel férjével, Szabó Gáborral, aki legközelebbi kollégája, terapeutatársa is egyben. Szabadidejében, ha tehetné (melyből sajnos igen kevés jut mostanában) szenvedélyesen járná a hegyeket, kertjét rendezgetné, újrakezdené a rajzolást, a zongorázást, a klasszikus szépirodalom olvasását és a spanyol nyelv tanulását (szakirodalom helyett).
Állandóan mozgásban vagyok, ami egyrészt abban nyilvánul meg, hogy futok, Ötritmus táncolok, és megrögzött gyalogló vagyok. Másrészt pedig a változások megélésében: útkeresésben, kalandozásban, utazásban, emberi kapcsolatokban. Nagyon érdekelnek a mesék, a képzőművészet, és mostanában a Mindfulness szemlélet.
Pszichológus, művészetterapeuta vagyok, tréningekkel foglalkozom fő munkaidőben, mellette művészetterápiás workshopokat tartok, illetve igyekszem ezt a módszert az egyéni tanácsadásban is kamatoztatni. Jelenleg tanácsadói szakpszichológusi képzésben veszek részt. Saját élményt szereztem családterápiában, meseterápiában és képzőművészet-terápiában.
Weboldal: http://www.sarkanykinga-pszichologus.com/
Pszichológus, tréner. Az életrőlszólóélmény.hu és a Servus Salutis Egyesület pszichológusa és trénere. Resztoratív facilitátor, meditációs- és szimbólumterapeuta, családterapeuta-jelölt. Állami gondozásban nevelkedett fiatalok számára vezetett éveken keresztül élményalapú és resztoratív szemléletű önismereti és személyiségfejlesztő csoportokat. Jelenleg élmény-és tapasztalati tanulás alapú önismereti csoportokat, egyéni pszichológiai konzultációkat, valamint készségfejlesztő tréningeket tart.
Weboldal: életrőlszólóélmény.hu
Scheitler Adrienn vagyok biológia – földrajz szakos tanár, erdésztechnikus, 10 éve a Mecsekerdő Zrt. Mókus Suli Erdészeti Erdei Iskola és Erdő Háza erdőpedagógusa. Erdei óvodai és erdei iskolai foglalkozásainkon lehetőséget nyújtunk a gyerekeknek, hogy saját tapasztalatokat szerezve és arra építve a természetben tanuljanak a természetről.
Biológia-földrajz szakos tanári diplomámat a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen szereztem. 1996-2007 között a pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskolában tanítottam felső tagozatos diákokat. 2005-2013 között a Pécsi Tudományegyetem környezettan tanár szakos hallgatóinak tartottam szakmódszertani kurzusokat. 2007-től főállásban dolgozom a Mecsekerdő Zrt.-nél. 2009-2011 között erdésztechnikusi képesítést szereztem Szegeden. Az erdészetnél eltöltött 10 év alatt számos erdőpedagógiai foglalkozás megtartásában, pedagógus továbbképzés, terepi vezetőképzés szervezésében és módszertani foglalkozásainak vezetésében működtem közre, módszertani kiadványok (saját fejlesztésű természetismereti és közösségfejlesztő játékok, erdőpedagógiai feladatlap családok, terepi határozólapok, tanösvény táblák) írásában és szerkesztésében, nyári szaktáborok, kézművesnapok szervezésben és megtartásában, pályázatok lebonyolításában vettem részt.
Vidéken újrakezdő tanácsadó szakpszichológus vagyok. A mindig jelenlévő változásban hiszek, és szeretek szenvedélyesen elköteleződni a folyamatok mellett, amelyekben közösen veszünk részt. Középiskolai éveimet egy hegyi kolostorban töltöttem, önkénteskedtem több árvíznél, börtönben és szenvedélybetegekkel. Az erdő közepén házasodtam, a költőien megélt élet és a természetes vadság fontosak számomra, ráérő időmben kínai filozófiával és zennel foglalkozom, pedig keresztény vagyok. Az élet rövid, vágjunk bele.
Weboldal: http://tanacsadomuhely.hu/szemelyi-szolgaltatasok/schell-gergely-tanacsado-szakpszichologus/
I’m a psychologist, recently moved to the country side. I have faith in change itself that is present all the time and I love to passionately engage myself in the processes we are involved with together. I spent my collage years in a mountain-monastery, I volunteered at many floods, in prisons, and worked with addicts. Our wedding happened in the middle of a forest, the poetry of life and natural wildness are important to me, in my spare time I study Chinese philosophy and zen buddhism, though I’m christian. Life is short, let’s live it.
Website: http://tanacsadomuhely.hu/szemelyi-szolgaltatasok/schell-gergely-tanacsado-szakpszichologus/
Szabadúszó tréner és coach. Az Élményakadémia Közhasznú Egyesület trénere. Az életrőlszólóélmény.hu és a Servus Salutis Egyesület alapítója és vezető trénere. A Vadaskert Kórház élmény- és kalandterápiás osztályának egyik alapítója 2010-ben (Labancz Dániel klinikai szakpszichológus és dr. Kenézlői Eszter pszichiáter mellett), közel 3 éven át a ’Borostyán’ Élményterápiás Részleg tapasztalati tanulás szakértője és terápiás csoportvezetője, majd 2012-től családok számára szervez élményterápiás hétvégéket. 2011 óta több modulból álló élménypedagógiai-élményterápiás képzést tart évente több alkalommal. A civil és szociális szférában folytatott munka mellett jelenleg élményalapú önismereti csoportokat (Schäfer Nóra pszichológussal közösen) és készségfejlesztő tréningeket tart.
Trainer of the Élményakadémia (Experimental Academy) Public Utility Association. Founder és leader trainer of the eletreszoloelmeny.hu and the Servus Salutis Association. He was one of the founder of the experimental and adventure therapy section in the Vadaskert Hospital in 2010 (with Dániel Labanc, clinical psychologist and dr. Eszter Kenézlői, psychiatrist). For almost 3 years expert and therapeutic team leader of the Borostyán Experimental Therapy Section then he has been organizing therapeutic adventure weekends for families since 2012. Furthermore he has been organizing a multi-modules-comprising experiential education and therapy training in several times in every year since 2011. In addition to working in civil and social sphere he is working with groups based on experience (with Nóra Schäfer, psychologist) and takes skill development trainings.
A Hópárduc Alapítvány vezetője, mozgásterapeuta, hivatásos hegymászó. Erőss Zsolt számára fontos volt, hogy mindaz az élmény, érzés és élettapasztalat, amit a hegyeken megszerzett, másokhoz is eljusson. Hilda az ő szellemi hagyatékának megőrzésén dolgozik nap mint nap, szívvel-lélekkel és szakértelemmel, pont úgy, ahogy Zsolt az óriás hegyeket mászta meg.
She is the leader of the Snow Leopard Foundation, kinesiology therapist, professional climber. It was important to Zsolt Erőss, that all the experiences, feelings and life lessons that he got on the mountains could reach others. Hilda is working to preserve his mental heritage day after day, wholeheartedly and with expertise, just like Zsolt climbed the giant mountains.
Elkötelezett kis költségvetésű utazó, természetimádó, cserkész vagyok. Imádom a zarándoklatokat bármely tájon; az egyedüllétet, nyitottan az autentikus kapcsolatra. Pszichoterapeutaként több mint 12 éves tapasztalattal rendelkezem tapasztalati tanulás alapú outdoor terápiás programokban, gyerek, serdülő, család, valamint egyéni és csoportos vadon- és kalandterápiákban. Nagy gyakorlattal rendelkezem a különböző formájú csoportvezetésben. Úgy gondolom, a természetben való aktív tartózkodás az inspiráció és a növekedés erős forrása. Fő érdeklődési köröm a reziliencia bátorítása a „veszélyeztetett/traumatizált személyiségben”, mindössze azokkal az egyszerű eszközökkel, melyek a természet és az én vagy mások közötti kapcsolatban fellehetőek, a változás folyamatának facilitálása és (ön)megtapasztalása.
Szakmai múlt:
Az autentikus mindennapi találkozások jelentik számomra az inspiráció legnagyobb forrását.
Weboldalak:
I am devoted low cost traveler, nature admirer, scout. Love pilgrimages in any landscape; solitude, open to authentic contact. In the position of psychotherapist with more than 12 years of experiences in outdoor therapeutic programmes based on experiential learning, wilderness&adventure therapies with children, adolescents&families, both individuals&groups.With many experiences as a team leader of various shapes. I consider active dwelling in the nature powerful source of inspiration and growth. My core interest is encouraging resilience in “at-risk/trauma personality” with just simple tools found in the contact with nature&self/others to facilitate and (self)experience process of change.
Professional record:
Authentic everyday encounters are my greatest source of inspiration.
Websites:
Tanácsadó szakpszichológus, szervezetfejlesztő tréner, ACC coach, IOA (Uni.Wien) akadémiai outdoor tréner és tanácsadó, kalandterapeuta. Család-, és párterápiával, valamint videotréninggel is foglalkozik. Pályáját kezdetektől kísérte a tapasztalati tanulás, élménypedagógia, kalandterápia magyarországi adaptációjának és terjesztésének célja és megvalósítása. Alapítója 2004-ben a magyar Tapasztalati Tanulás Alapítványnak, melynek szakmai vezetője. 15 éve dolgozik szervezetfejlesztő trénerként a for-profit szférában, elsősorban outdoor területen, később vezetőképzésben, csoportfejlesztési folyamatok támogatásában. Folyamatosan dolgozik non-profit, illetve szociális területen is, igyekszik tapasztalatait felhasználva szinergiákat létrehozni a különböző szakmaterületek között. 2005-ben és 2006-ban fő szervezője az “Ösvény – Kaland és Élményterápiás konferenciák” -nak, melyek újragondolt és újjászületett formája a jelenlegi rendezvény. 2006 óta az International Adventure Therapy Comittee tagja, jelenleg magyar képviselője.
MSc (Psychology), Counselling psychologist, organizational development trainer, executive coach, IOA outdoor trainer, adventure therapist, Systematic LMFT, VHT Trainer. Since the beginning of his carrier his goal is to adopt and spread experiential learning, experiential education and adventure therapy in Hungary. He is the founding member and professional leader of the Hungarian Foundation for Experiential Learning which was established in 2004. The first adventure therapy program in Hungary was delivered in the same year for psychiatric out-patients. In 2005 and 2006 he was the leader organiser of the first ‘Ösvény’ adventure therapy conferences in Hungary and now co-leader of the reorganised and reborn ‘Ösvény’ conference since 2015. Gábor is a member and the Hungarian representative of ATIC (Adventure Therapy International Committee). For 15 years he is working in the corporate field as organizational
development consultant, trainer, executive coach and of course as an outdoor trainer. His emphasis lays on leadership and group development. One of his main ambition is to connect non-profit and for-profit fields of human development.
Szenvedélyem és hivatásom az emberekkel, csoportokkal való közös felfedezés, fejlődés, kapcsolódás és játék. Teszem ezt sok szerepben és módszertani keretben: mint pszichológus, megoldásfókuszú teamcoach, élménypedagógiai tréner, Integrált Kifejezés- és Táncterápiás csoportvezető, lovas facilitátor (Equine Assisted Learning Facilitator) és a Kötő Klub babamama közösség egyik alapítója és moderátora.
Az elmúlt években munkám legnagyobb részét a hátrányos helyzetű gyerekekkel és fiatalokkal való munka tette ki, az Élményakadémia projektjeiben (http://elmenyakademia.hu/rolunk/), a Rákospalotai Speciális Gyermekotthon pszichológusaként, illetve korábban Írországban a Festina Lente Foundation lovasterápiás és lovas fejlesztő központ facilitátoraként (http://www.festinalente.ie/index.php/about-us/).
A coaching módszertanát, illetve a megoldásközpontú megközelítést az International Synergy Group és a Solution Surfers képzésein és konferenciáin sajátítottam el Hollandiában, Magyarországon, Svájcban és Svédországban.
In the past few years I worked mostly with disadvantaged kids and youth in Élményakadémia’s projects (http://elmenyakademia.hu/rolunk/), as the psychologist of the Reformatory and Special Children’s Home Rákospalota and earlier in Ireland at the Festina Lente Foundation as an Equine Assisted Learning Facilitator (http://www.festinalente.ie/index.php/about-us/).I I acquired the methodology of coaching and the solution focused approach at the trainings and conferences of International Synergy Group and Solution Sufrers in the Netherlands, Hungary, Switzerland and Sweden.
Mikor úgy döntöttem, hogy pszichológus leszek, tudtam, hogy gyerekekkel, serdülőkkel szeretnék foglalkozni, s ötödik éve teszem is ezt óvodásoktól, egyetemistákig. A tapasztalati tanulás, élménypedagógia még tanulmányaim során került a látóterembe, amiért igazán szerencsésnek érzem magam. Ezt a szemléletet, módszertant igyekeztem beépíteni mindennapi munkámba, hogy fejlődést elindító élményeket biztosíthassak azok számára, akikkel dolgozom. A BIOM társalapítójaként törekszem arra, hogy egyre több fiatal megismerkedjen a Magamvadonnal.
2012 óta dolgozom iskola- és óvodapszichológusként Budapest egyik olyan kerületében, ahol nagyon sokféle hátterű gyermek él. Munkám során maximálisan igyekszem az élménypedagógia eszköztárát használni, amivel 2013-ban ismerkedtem meg képzési keretek között, a Vadaskertben, valamint az Élményakadémia által szervezett nemzetközi tréningen. Jelenleg továbbképződöm, tanácsadó szakpszichológusnak tanulok, az ELTE-n. Tudásom a BIOM, Magamvadon projektjében is kamatoztatom. Szemléletemhez hozzátartozik a pszichodráma és a meseterápia módszertana is.
Weboldal: https://www.facebook.com/BIOM-Magamvadon-922014331248747/
When I decided to become a psychologist I already knew that I would like to work with children and teenagers, and now I have been doing this for 5 years with children from the age of kindergarten to university. Experiential learning and education came in to my view during my studies and I feel very lucky for it. I tried to built this approach, methodology into my everyday work to provide development-enhancing experiences to the people whom I work with. As the co-founder of BIOM my goal is to reach greater numbers of youth with our program ’Magamvadon’.
Website: https://www.facebook.com/BIOM-Magamvadon-922014331248747/
Pszichológusként és pszichológia szakos tanárként végzett a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán 2009-ben. Egyetemi évei alatt egy serdülőket segítő alapítványnál dolgozott, ahol kis- és nagycsoportos önismereti és csoportépítő foglalkozásokat tartott a fiatalok számára. További gyakorlati tapasztalatokat szerzett a budapesti Vadaskert Alapítvány gyakornokaként.
2009 és 2010 között részállású iskolapszichológusként dolgozott a fővárosi Deák Diák Általános Iskolában, valamint 2009 óta a Fővárosi Önkormányzat Templom utcai Gyermekotthonának pszichológusa. Munkája során bajba került fiatalok számára nyújt terápiás segítséget, csoportfoglalkozásokat és szabadidős tevékenységeket szervez. Mindezek mellett elvégezte az ELTE Állam és Jogtudományi Karának kriminológia szakát 2012-ben. Jelenleg PhD-jét írja, fő kutatási területe a fiatalkori bűnelkövetés és a prostitúció problémaköre. 2012 óta rendszeresen vesz részt pszichológusként a nehezen nevelhető gyerekek és fiatalok számára szervezett Srí Lanka-i élményterápiás programban. 2014 óta a Chance Program itthoni ellátásának és utógondozásának irányítója, pszichológusa és családterapeutája.
Weboldal: www.chanceprogram.hu
He graduated as a psychologist and as a psychology teacher at the Liberal Arts Department of Szeged University in 2009. During his university years he worked at a foundation helping adolescents, where he provided self-awareness and team-building workshops for small and big groups. He gained further practical experience as an intern at Vadaskert Foundation in Budapest. Between 2009 and 2010 he worked as a part-time school psychologist at the Deák Diák Elementary School in Budapest. Since 2009 he has been working for the Templom Street Childrens Home of Budapest Municipiality. In his work he provides therapeutic help for young people in trouble, organizes group workshops and recreational activities. He also got a degree in criminology at the ELTE Government and Law department. Currently he is writing his PhD, his main research area is juvenile deliquency and prostitution. Since 2012 he has been regularly participating in the adventure therapy program for young people with behavioural problems on Sri Lanka. Since 2014 he has been the psychologist, the family therapist, and the manager of the treatment and aftercare of the participants of Chance Program in Hungary.
Website: www.chanceprogram.hu